Mozzarellakuikentjes en tomaathartjes op een stokje

In mijn vorige blogpost liet ik je al kennis maken met de schattige (en natuurlijk ook lekkere!) olijfpinguins. Bij deze wil ik je graag voorstellen aan mijn minstens even schattige mozzarellakuikentjes, die trouwens ook niet zouden misstaan als onderdeel van een paasbrunch! :)


Dit heb je nodig:
(hoeveelheden naar keuze)

langwerpige kerstomaatjes
mozzarellaballetjes
kerriepoeder
wortel
maanzaadjes

EXTRA: cocktailprikkers (of satéstokjes als je meer op een stokje wil)

Eerst laat je de mozzarellaballetjes een tijdje (30 tot 60 minuten) weken in een mengsel van water en kerriepoeder. Ik nam 100g water en 15g kerriepoeder en dat bleek een goede verhouding, al wordt er in het originele receptje wel véél meer kerrie gebruikt.
Je doet dit niet enkel voor de smaak, maar ook om de kuikentjes (licht)geel te kleuren.


Voor de tomaathartjes neem je telkens twee kerstomaten van ongeveer gelijke grootte en van allebei snijd je een hoekje af zoals op de foto hieronder.
Dan breng je de twee grootste delen bij elkaar en... je bekomt een hartje!


Als je mozzarellabolletjes lang genoeg in het kerriemengsel hebben gelegen dan mag je ze in een vergiet of zeef leggen en ze onder de koude kraan spoelen.

Tenslotte dien je ze nog tot kuikentjes om te toveren...Voor het bekje neem je een geschilde wortel, waaruit je een driehoekige reep snijdt (zie foto).


Die 'reep' snijd je in zeer fijne plakjes. Kerf nu met een aardappelmesje voorzichtig een klein sneetje in de mozzarella op de plaats waar het bekje moet komen en stop daarin twee (flinter)dunne driehoekjes wortel.


Voor de oogjes neem je twee maanzaadjes die je met behulp van een cocktailprikkertje wat in de mozzarella duwt. Je kan eerst gaatjes prikken en dan de zaadjes erin duwen, maar ik vond het gemakkelijker om de zaadjes er gewoon op te leggen en dan met een prikker even te duwen.

Klaar!


(ideetje van op deze blog: http://eyecandy.nanakaze.net/)

Reacties

  1. ooooooh,

    ziet er suuuuuuper elkker uit moet ik zeker eens proberen

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts