Mijn eigen boek over pralines maken...

Sinds enkele jaren maak ik zelf pralines. Niet extreem moeilijk, maar om chocolade correct te verwerken en om geschikte vullingen te maken, dien je toch wel rekening te houden met bepaalde technieken en is enige ingrediëntenkennis zeker niet overbodig. Erg veel informatie bleek er over dit onderwerp niet te vinden, dus experimenteerde ik er maar wat op los, tot ik beetje bij beetje meer voeling kreeg met de typische kenmerken van chocolade en ook vullingen samenstelde waar ik zelf maar niet genoeg van kreeg. Je kan eindeloos blijven experimenteren met verschillende smaken en texturen en dat maakt deze materie natuurlijk erg boeiend.

Aangezien ik op mijn praline-recepten op deze blog reeds zoveel leuke reacties kreeg en aangezien ik dit jaar ook al een eigen boek op mijn naam zal hebben staan, besloot ik deze twee passies te combineren en ben ik begonnen aan mijn eigen boek over zelf pralines maken. Ik werk momenteel nog volop aan het manuscript en ik heb er ook nog geen idee van of er een uitgeverij geïnteresseerd zal zijn, maar het boek komt er zeker (desnoods in eigen beheer) en uiteraard hou ik jullie op de hoogte! Er staan me alvast nog leuke tijden te wachten: een heleboel nieuwe smaken uitbroberen en combineren, alles in mooie receptjes gieten, ... Geweldig!
Enige nadeel: voorlopig zullen er op mijn blogje geen nieuwe recepten voor pralinevullingen meer verschijnen. Die verzamel ik vanaf nu uiteraard voor mijn boek. Al zit de kans er natuurlijk wel in dat ik toch nog een of twee receptjes hier zal lossen... ;)

Reacties

  1. Veel succes bij het schrijven van je boek, ik kijk er alvast naar uit

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts