Het Lotus Speculoos Kookboek met maar liefst TWEE van mijn recepten!

Op uitnodiging van Lotus Bakeries trok ik gisteravond naar Lembeke, waar zich de speculoos-fabriek van Lotus bevindt. Zoals jullie al konden lezen in DEZE blogpost, diende ik een tijdje geleden twee leuke recepten in voor het Lotus Speculoos Kookboek. Ik had echter nooit verwacht dat ze ook ALLEBEI zouden geselecteerd worden!

Gisteren werd ik dus samen met o.a. een dertigtal andere co-auteurs hartelijk ontvangen te Lembeke. We kregen eerst een speech te horen van de CEO van Lotus en van iemand van uitgeverij Roularta en we zagen een kort filmpje over hoe het boek juist tot stand kwam.
Daarna werden alle aanwezige co-auteurs afgeroepen om hun eigen exemplaar van hét boek in ontvangst te nemen. Na enkele groepsfoto's werd ons een lekker glaasje cava aangeboden en vervolgens trokken we in kleine groepjes naar de fabriek zelf. We kregen daar te zien hoe men van een grote bak vol deeg tot uiteindelijk een palet vol ingepakte koekjes komt. Fantastisch om alle stappen van dichtbij te mogen zien. Ik had zelfs het genoegen om een Lotus-speculoosje récht van de band - nog lekker warm! - te proeven. Héérlijk!
Tenslotte werden er ons nog fantastisch lekkere taarten aanboden, gemaakt door hotelschool Ter Duinen én keerden we weer huiswaarts met een zak VOL Lotus-lekkernijen! Super!

En het boek zelf? Dat ziet er héél erg knap uit. Het bevat 72 recepten van zowel hartige als zoete gerechtjes. Bij elk recept staat de tijdsduur en de moeilijkheidsgraad duidelijk vermeld en de recepten worden ook allemaal vergezeld van prachtige kleurenfoto's. Het ideale kerstgeschenk! Het boek is te koop bij Standaard Boekhandel voor € 21,95. Ik vind het een absolute aanrader! En dat zeg ik zeker niet enkel omdat het twee recepten van mezelf bevat. ;)

Tijd voor enkele foto's (van mijn recepten uiteraard... hehe):





Reacties

  1. Proficiat Eva! Dat heb je fantastisch goed gedaan :)
    Het ziet er allemaal heerlijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts