visfilet met garnalen, spinazie en tomaat uit de oven

Als ik vis klaarmaak, doe ik dat meestal in de oven. Het leuke is dat je er amper naar hoeft om te zien én je kan erbij voegen wat je maar wil. Vaak doe ik dat zonder vast recept, maar ditmaal liet ik me leiden door een recept uit Libelle Lekker. Geslaagd!


Dit heb je nodig:
(voor 4 personen)

4 witte visfilets naar keuze van +/- 150g per stuk (zeewolf in het originele recept)
100 g grijze garnalen
400 g verse spinazie
1 eetlepel citroensap
50 g geraspte parmezaan
50 g geraspte emmentaler
1 eidooier
75 ml melk
400 g tomatenblokjes met kruiden (blik)
peper en zout

indien gewenst: aardappelpuree om erbij te serveren

Verhit wat olijfolie in een diepe pan en stoof daar de spinazie kort in aan. Kruid met wat peper en zout en zet even apart.


Verwarm de oven voor op 190°C.

Bedruppel de visfilets met het citroensap en kruid ze met peper en zout.

Vet een ovenschaal (of 4 kleine ovenschaaltjes) in met wat olijfolie en schep er de tomatenblokjes in. Leg daarop de gestoofde spinazie en bovenop de vis. Bestrooi met de garnalen.


Meng in een schaaltje de eierdooier, de melk en de twee soorten geraspte kaas. Kruid dit desgewenst nog wat bij met peper en zout. Dat zout liet ik zelf weg omdat de kaas al best veel zout bevat.
Giet dit mengsel over de vis.

Plaats de ovenschotel(s) 20 minuten in de op 190°C voorverwarmde oven.


Smakelijk!!!


Reacties

Populaire posts