Lekkere taart met mascarpone en chocolade

Mascarpone en chocolade... Ik MOEST EN ZOU dit recept uitproberen natuurlijk! En dat deed ik dan ook... met een geslaagd resultaat! Het werd een lekkere, originele taart die ik vast nog zal maken.


Dit heb je nodig:

1 rol kruimeldeeg (uit de koeling van de supermarkt)
3 eieren
150 g witte suiker
250 g mascarpone op kamertemperatuur
50 g cacaopoeder (ongezoet)
50 g pure chocoladecallets (of eventueel een tablet chocolade in stukjes gebroken)
poedersuiker om te bestrooien

extra: ronde taartvorm

Rol het deeg uit en leg het in de vorm. Bestrooi het met de cacao. De randen hoeven niet mee bedekt te zijn. Dat deed ik wel, maar de volgende keer blijf ik een beetje van de rand. Deeg met énkel cacaopoeder erop is namelijk niet zo super! ;)


Verwarm de oven alvast voor op 210°C.

Klop de mascarpone, de eieren en 100 gram (niet alle 150 gram!) suiker goed door elkaar. Giet dit mengsel vervolgens op het deeg en zorg er daarbij voor dat alle cacao ermee bedekt is. Zoals je hierboven kan lezen (en op de foto hieronder kan zien) deed ik dat niet zo, maar je doet het dus beter wel.
Strooi dan de chocolade en de resterende 50 gram suiker erover.


Plaats de taart in de oven en verlaag de temperatuur naar 180°C. Bak de taart 35 à 40 minuten. Laat ze dan even afkoelen en bestrooi ze tenslotte (met behulp van een fijn zeefje) met poedersuiker.

Smakelijk!!!!


(recept uit 'Kook', magazine van Spar)

Reacties

  1. Dank je wel, een receptje dat ik zeker ook eens zal proberen!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ga ik ook eens proberen!
    grtjs Saartje

    http://saartjeathome.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts