Uitgetest: Foodbag (deel 2)

Toen we een tijd geleden Foodbag uittesten, was dat euhm... geen onverdeeld succes. Het verslag daarvan lees je HIER. Ik bracht hen hiervan op de hoogte, maar buiten een kortingscode voor onze volgende aankoop (die er niet kwam) volgde er geen respons. Een gemiste kans toch wel... Maar plots, bijna drie maanden later, kwam er dan toch een mail. Dat ze mijn blogpost (nog eens?) hadden gelezen en dat het zo jammer was dat het voor ons was tegengevallen. Ditmaal kwamen er wél excuses en ditmaal kreeg ik ook het voorstel om Foodbag nog eens uit te testen. Een herkansing, zeg maar. Aangezien ik na onze vorige ervaring was achtergebleven met een vervelend gevoel, ging ik graag in op het voorstel. Daarom aten we afgelopen week opnieuw vier Foodbag-maaltijden.

Wat we daarvan vonden? Dat lees je hieronder...

Na de pech met onze vorige Foodbag-levering (uren te laat... we lagen al in bed toen de koerier langskwam), kwam de levering ditmaal netjes op tijd, met ook vooraf nog een sms om te verwittigen dat de koerier op komst was.

Vol verwachting opende ik de grote doos en tot mijn vreugde zag ik ditmaal allemaal lekker ogende, verse producten en vier receptenfiches met mooie foto's die me zin deden krijgen om er meteen aan te beginnen.



Hieronder de gerechtjes en wat wij ervan vonden:

Zweedse gehaktballetjes met puree en veenbessensaus


Zweedse gehaktballetjes... De titel deed me meteen aan Ikea denken. 'Köttbullar' heten ze daar geloof ik. Ik maakte het gerechtje dan ook vol verwachting klaar, want die köttbullar bij Ikea, ja die bevallen me wel!  En of ze mijn verwachtingen konden inlossen? Ja hoor! Ook het bijhorende sausje en de combinatie met de puree, de veenbessensaus en de veldsla was erg geslaagd. Niet het beste gerechtje dat ik al heb gegeten, maar toch absoluut een meevaller! Eén klein minpuntje: de gehaktballetjes smaakten iets te sterk naar citroenzeste, maar misschien was ik gewoon zelf net iets te ijverig aan het raspen geweest... Verder wel een leuk idee om ook citroenschil in het gehakt te verwerken!

Groene Gentse waterzooi van kip met prei, selder en waterkers


Ik geef mijn receptenfiches van de verschillende foodboxes bijna altijd aan mijn oudste zoon van negen. Hij vindt ze leuk om mee te spelen en vaak vind ik de gerechtjes vooral goed voor één keer. Maar deze fiche? Nee, die krijgt hij niet! Dit gerechtje maak ik zeker nog!! Erg, erg lekker! Ik kan hier werkelijk niets negatiefs over zeggen. De ingrediënten zijn allemaal fantastisch en dat sausje... heerlijk! Ook de rest van het gezin was uitermate enthousiast.

Kabeljauwspiesjes met rijst en erwtjes


Het minst geslaagde gerechtje van de vier van deze week, vonden wij persoonlijk. Niet dat het slecht was, verre van. Maar het was nogal gewoontjes en het miste wat 'pit'. Bovendien vonden we het jammer dat we erwtjes uit blik moesten gebruiken, terwijl verse (diepvries-)erwtjes zo veel lekkerder zijn. Nu ja, we begrijpen natuurlijk ook wel dat het niet zo evident is om een diepvriesproduct te leveren (VERSE niet-diepgevroren erwten zijn namelijk deze tijd van het jaar niet verkrijgbaar), maar misschien hadden ze dan gewoon beter voor een ander groentje gekozen om bij de rijst te doen. Het botersausje met look en peterselie was wel heel geslaagd.

Bami goreng met een zachtgekookt eitje


Noedels zijn niet écht mijn ding en met een rode peper erbij ben ik altijd bang dat een gerecht naar mijn smaak net iets té pikant zal zijn. Maar deze bami goreng was écht lekker! De combinatie met het eitje was super en de kruiding zat perfect. Ook de rest van het gezin at z'n bordje braaf leeg. Geslaagd!


Was dit een geslaagde herkansing van Foodbag? Zeker weten!! Alle gerechtjes waren lekker, sommige zelfs heel erg lekker! Qua hoeveelheden zat het beter dan de vorige keer, maar de porties zijn nog steeds naar de kleine kant. Gelukkig zijn wij geen grote eters en onze kinderen al zeker niet, waardoor het nét ging om er met zijn vieren van te eten. (we hadden een Foodbag voor twee personen) Bij Hello Fresh en Smartmat zijn de porties groter, maar zoals gezegd is dat voor ons gezin dus niet echt nodig.

Als ik dan toch echt een minpuntje moet noemen, vind ik het een beetje jammer dat de (mooie) foto's op de receptenfiches niet helemaal overeen komen met de recepten. Zo mis ik bijvoorbeeld veldsla op de officiële foto van het eerste gerechtje en zie ik dankzij de gele kleur van de paprika kleurrijkere visspiesjes op de Foodbag-foto dan bij mijn spiesjes met de geleverde rode paprika. Maar of dat nu echt een groot probleem is... ;)

Goed gedaan, Foodbag!


Klik HIER om al mijn verslagen over de verschillende FOODBOXES bij elkaar te zien.

Reacties

  1. Toch eens goed om een verslag te lezen... Als ik de hoeveelheid zie, dan zal ik te weinig hebben én mijn kids zullen niks van die dingen echt lusten, helaas!
    Toch bedankt voor je mening, zo zie je , van iedereen verschillend.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts